Pages

Santiago inainte de gradinita

Inainte de marea confruntare cu gradinita, Santiago-i cam asa la inventar:

- intr-o zi a scos din portofelul meu un card si l-a intins vanzatoarei de la supermarket
- acum cateva zile i-a intins functionarei de la banca un card, dupa ce a vazut ca ea mi-a dat mie unul
- incearca sa stea picior peste picior, umbla prin casa cu mainile in solduri sau cu ele la spate, foarte serios si patruns
- circula prin casa vorbind la telefon, gesticuland, povestind si razand artificial, dar daca aude pe cineva pe speaker surade rusinat si nu mai scoate nici o vorbulita
- daca e luat in brate cand urcam in lift de la parter, apasa fara greseala pe etajul 9
- recunoaste din toata parcarea masina noastra, ba si alte masini aceeasi marca si mi le arata, chiar daca nu au aceeasi culoare
- uneori reuseste sa deschida usa la masina, se urca singur cu mari eforturi in scaunul de masina unde asteapta nerabdator sa-i fie legate centurile si sa plecam
- apasa pe butonul de la usile din fata ale masinii, de unde a vazut ca se poate descuia masina
- acum o saptamana m-a luat de mana si m-a tras inspre (penibila, mizerabila) taraba cu jucarii din parc si mi-a zis: pfiu, pfiu.
[Si am facut greseala sa-i cumpar baloane de sapun de la care a facut crize cu tipete si urlete cam 3 zile la rand, pana am inceput sa-i spun ca nu mai mergem sa cumparam si nici nu facem bade(baloane), pentru ca se supara, asa ca o sa facem cand va fi mai mare. Nu stiu cum precis, pare sa functioneze foarte bine. Chiar si cand a descoperit in casa locul unde ascunsesem recipientele si le-a primit, a acceptat ca nu le desfac, pentru ca nu facem bade, pentru ca se supara... Mai mult de explicatia sincera, nu m-am priceput sa-i ofer, dar iata ca merge si asa. Sau poate tocmai asa.]
- a inceput sa plimbe o jucarie trasa de sfoara prin casa
- a inceput din proprie initiativa sa introduca cuburi prin forme, evident cel mai bine descurcandu-se cu cele rotunde. Oricum, nu pare sa aiba treaba cu culorile, cat cu forma in sine.
- este tot mai pasionat de bariere; a descoperit unele la parcarea de langa Guvern, alta la intrarea de la spitalul de pe drumul catre parc, o alta aproape de piata. Azi a sesizat si niste stalpi mici, pusi prin drum, pentru ca au autocolant cu rosu si alb ca si barierele. To do: de cumparat ceva jucarie care sa contina si bariera.
- este tot mai pasionat de avioane, se uita des pe cer sa descopere vreo unul si este extrem de incantat cand reuseste. Am tot mai putine dubii legate de acuitatea lui vizuala, pentru ca azi mi-a aratat un avion care decola si pe care abia il vedeam eu.
- a inceput sa repete cate o silaba din cuvintele pe care le aude la noi (po este porumb spre exemplu) si la unele cuvinte interesante se straduieste mai mult
- daca il intrebi de vreun animal sau pasare, ti le arata intr-o carte de-a lui (asta e ceva nou, poate ca stia de mai de mult, dar eu am dormit pe mine si nu am exersat asta cu el)
- are jocuri preferate si majoritatea sunt jucate cu Tati. Jocurile au reguli deja, de ex la jocul cu aruncatul ghindei trebuie ca Tati sa stea cat mai lipit de usa de la baie si sa arunce ghinda prin tot holul...
- a avut cateva zile la intoarcerea din vacanta, in care m-a pus si pe mine sa cant la chitara, dar acum ii este clar ca numai Tati e cantaret (si asta fara ca eu sa ma fi facut de ras in fata lui)
- canta si el cu mine "cucule, pasare sura" pe care l-a(m) invatat vara asta de la bunica
- are mancaruri preferate (supa cu galuste, orez cu lapte pana sta burtica sa-i crape, placinta cu branza dulce facuta de bunica) si a inceput sa puna iar mana pe fructe sa manance (la pepene il supara putin ca-i curge zeama pana la coate, de cand sta in scaunul de oameni mari)
- cand mergem pe afara ma intreaba de diverse lucruri si este foarte multumit cand ii explic who is who
- multi ma intreaba cati ani are si raman mirati cand le raspund ca are un an si 10 luni. Poate pentru ca e inalt (azi zicea doctorul ca are 89 cm, eu as paria pe un 87-88...) si pentru ca e extrem de sociabil (am refacut azi testul de pe http://autism.gamara.ro/portage/ si fara mirare, l-am gasit usor intarziat la limbaj si autoservire, insa foarte avansat la socializare si dezvoltare motorie - la socializare sare de varsta de 3 ani...)

Mai completez eu cate ceva pana incepe gradinita :)

btemplates

2 comments:

Raluca spunea...

Sunteti mari!!! :)

Monis spunea...

Da... :):(

Trimiteți un comentariu