Pages

raw Santiago

La bunici, Santiago a profitat din plin de oferta verii si a servit raw, fie direct din gradina, fie din cosuletele aduse din padure, fie chiar din padure.

Dintre toate, castigatoare detasate au fost fragutele, din care ar fi mancat si juma de kilogram daca i-as fi dat, desi erau usor acrisoare, insa, asa cum le stim, foarte parfumate.





Afinele nu au fost agreate, nu stiu pentru care motiv,



caci de culoare nu poate fi vorba, atata vreme cat Santiago a mancat coacaze negre pe care uneori le-a cules cu mana lui din tufa.
La fel, nu a putut fi lamurit ca zmeura este o mare delicatesa, iar coacaze rosii nu am gasit eu in gradina. In schimb i-au placut foarte mult agrisele, favoritele mele in copilarie.




Si intr-o zi, in excursie pe deal, a incercat singurel de pe un damb, o merisoara. Desi a scuipat-o, am apreciat initiativa, care la afine sau zmeura nu a existat.



Din pacate, anul asta am ratat sezonul de capsuni din gradina bunicii. Anul trecut am diversificat Santiagul din plin:



PS: Despre afine am aflat cu mare surpriza ca sunt destul de rare pe lumea asta - de aici. Ca sa nu mai zic despre agrise - iata. Iar despre merisoare nici macar nu prea exista date pe wiki....


btemplates

5 comments:

MoniQ spunea...

Si noi ne-am luptat cu zmeura. Eu ca te rog frumos, e asa de buna, hai, incearca, una, macar una (!) ea nu si nu. Am reusit sa o mai strecor prin smoothies, dar daca exagerez o simte si trateaza cu refuz. Afine a mancat o vreme, chiar cu placere, apoi a reanalizat situatia votand impotriva lor.
Dar ce povestesti tu acolo, fragute, agrise, merisoare, imi par mici bijuterii comestibile, pe la noi nu am vazut, de vanzare cel putin, sau poate nu am stiut eu sa caut. Yummy!

Raluca spunea...

Ce vitaminizare!!! Minunat! Al meu nu a vrut nici afine, nici zmeura, nici coacaze. Anul asta a acceptat doar strawBERRIES si mulBERRIES (http://en.wikipedia.org/wiki/Mulberry).

Si cum el nu accepta smoothies, nici nu am putut sa i le ascund nicaieri...

Monis spunea...

Am incercat sa am incredere in copil, ca poate stie mai bine decat mine... cum zmeura este foarte grea la digestie si cu potential alergen mare, i-am dat pace. De afine in schimb mi-a parut rau :). Aici la Bucuresti am luat mure pe care la fel n-a vrut sa le incerce, iar azi am luat catina din care a luat doua bobite, dar cand sa le mestece, le-a scos din gura si s-a jucat cu ele o vreme :).
N-am studiat amanuntit, insa mama fructelor de genul asta mi se pare coacaza neagra (pe care eu nu pot s-o sufar la gust :D).
Ralu, chiar ma intrebam cand am vazut pozele cu Alex in gradina, daca alea-s dude ca parca s-a cam dus vremea lor. Mi se pare foarte straniu ca seamana atat de mult cu niste fructe ce cresc in tufa, in timp ce ele au copacul lor :).

Raluca spunea...

Da, da, si eu zic ca sunt niste berries in copac :D

Coacaze poate n-ai nimerit pe unele bune. La tara noi avem foarte acre, nu le pot manca. Dar aici avem dulci si aromate, aproape ca afinele. La anu' hai in vizita sa incerci :D.

Monis spunea...

Am vrut sa venim si anul asta, dar ne-am proptit la Nasaud si apoi am dat o fuga la Tg. Mures... Ramane pe la anu' :-*

Trimiteți un comentariu