Pages

proiectul gradinita - zilele 2+3

Prima zi a fost cea mai buna. Apoi si noutatea a disparut putin si Iulian a intrat intr-o faza mai putin prietenoasa, cred ca independent de mersul la gradinita (sau eu una asa sper).
Paranteza patrata: aparent incep anii teribili, cu nemultumiri legate de nu stiu ce, cu refuzuri, cu putina greva a foamei. Imi doresc tare sa trecem usor peste perioada asta, sa am rabdarea pe care mi-am descoperit-o anul trecut si care in ultima vreme scartie putin :(.
Revenind la gradinita noastra, in a 2 a zi s-a jucat putin cu ceva jucarii,



apoi la micul dejun n-a mancat, dar a baut ceaiul singurel. N-a mancat poate si pentru ca a primit tartinuta cu magiun de prune, din care am incercat si eu sa-i dau, facut de bunica fara nici un fel de zahar, si nu a fost deloc incantat (nota: aparent gemul este facut in gradinita, in bucataria proprie, punct + pentru gradinita). Nici ceai nu i-am dat niciodata, dar pe ala l-a baut. Am cerut si eu sa gust si mi-au clantanit putin dintii pentru ca era cam dulce, dar macar era indulcit cu miere, alt punct + pentru aceeasi gradinita). Cand am citit de o mama de la Iasi care a dus fetita la o cresa unde primesc desert rahat, mi-a fost putin jena de pretentiile mele cu mierea etc :). Dar ma intreb si eu ca netoata, de ce ai cumpara ca gradinita rahat pentru desert, cand prunele sunt 1-2 lei / kg sau merele sau multe alte lucruri?!?! Mai ales la grupa de copii de 2-3 ani. Pur si simplu ma declar absurda: eu nu inteleg asa ceva in ruptul capului.



Dupa micul dejun au avut cateva activitati si cum l-am vazut acolo in mijlocul actiunii, am plecat afara in curte, de unde l-am auzit plangand dupa o vreme (educatoarea mi-e zis ca a sesizat la un moment dat usa inchisa la clasa si eu nicaieri).







Am intrat inapoi, chiar cand coborau sa iasa in curte, s-a veselit imediat si a iesit la joaca. In curte s-a tot invartit pe langa o casuta



din care, uitandu-se pe geam si gesticuland, a cazut fix in frunte si s-a dus de-a berbeleacul peste cap, sub privirile vigilente ale mele si a inca 2 educatoare... Sper sa am puterea sa accept genul asta de accidente si cand eu nu voi fi de fata si sa nu fiu tentata sa acuz pe nimeni de neglijenta. Pana la urma... sambata a cazut sub ochii mei si ai lui Tati de o treapta si si-a ciobit un dintisor din fata :(, dar cum ar fi fost sa fi venit asa de la gradinita?

Apoi, profitand de faptul ca una din educatoare l-a atras intr-o actiune ce implica lopatele si nisip, i-am spus ca il las pentru o jumatate de ora acolo, ma duc la cumparaturi si ma intorc repede. Era vesel cand m-am intors, am mai dat o tura prin gradinita unde ne-am intalnit cu cea care va fi educatoarea de la grupa lui, am povestit putin si am plecat la joaca si somn (somnul a fost foarte putin reusit, intrerupt de plansete din "acelea").


Azi, dupa we petrecut la mare, am ajuns la gradinita cu un copil cam marait, nimic nu-i trebuia, totul il facea sa maraie, eram si eu cam nauca de la lipsa de somn din ultimele... 24 de luni :D, am stat 45 de minute cu el, incercand sa-l desprind de mine sa se joace cu ceva si explicandu-i ca ma intorc dupa ce termin nu stiu ce... pana la urma am plecat cu indicatii super precise ca daca plange si nu se opreste repede sa ma sune (oricum il stiu cum arata dupa ce a plans mult, asa ca sansele sa ma minta educatoarea sunt mici :D). M-am intors dupa 2 ore in care la nimic altceva nu mi-a stat gandul :(:(, era in curte se uita la copii cum se joaca si mirosea a parfumul educatoarei care il tinuse destul de mult in brate... Cica a avut doua reprize de plans, nu foarte lungi, n-a mancat si nici n-a baut mare lucru, in rest mai mult a stat lipit de educatoare....

Mixed feelings, greu de povestit. Insa gandul ca ar trebui sa plec de acasa si sa-l las cu o bona (de unde bona aceea perfecta?!?!) cu care sa planga la fel sau altfel si asupra careia sa nu am absolut nici un control ma face sa merg cu incredere inainte. Si cand nu am incredere, tot inainte merg. Asa ca mai bine pun si increderea la bataie :).
Uf!

btemplates

9 comments:

monica spunea...

Of, of. Te inteleg si parca ma vad pe mine, peste 3 saptamani, cand vine si la noi D-day...

Am auzit de la mai multe mamici ca adevarata incercare e cam din a 3-a, a 4-a zi si pana in a 2-a, a 3-a saptamana. Primele 2 zile se pare ca sunt mai ok, e ceva nou si curiozitatea mare, pesemne.

Sigur e bine asa, cu gradinita. Fata de varianta cu bona, vreau sa spun. Si sunt multe aspecte pozitive la gradinita, le stii prea bine, asa ca da-i inainte cu incredere!

pupici

Raluca spunea...

Si eu cred ca la gradi nu iti observa lipsa asa tare pentru ca sunt copiii.

Asaaaaa mai voiam sa mai spun o data cat mi se pare de minunat ca poti merge cu el! Sa se acomodeze cu gradi alaturi de tine. Iti dai seama cat le e de greu copilasilor care dintr-o data sunt intr-un loc necunoscut, 8 ore pe zi, singuri?

Si imi place ca pui aici pentru eternitate atatea amintiri ale primelor zile la gradi.

Cu zaharul si eu credeam ca sunt doar mai absurda, dar am aflat ca sunt si neinformata, cand am fost intrebata ca daca eu nu-i dau zahar saracului meu copilas, de unde isi ia energia?!?!?!

Si imi pare rau pentru lovitura... :|

Monis spunea...

Monica si eu ziceam sa "stiu cum e". Dar e destul de greu cand chiar se intampla... Sper ca pana la D-day a voastra noi deja sa fim in regula. Nu am dubii ca e mai bine asa decat cu bona, doar ca nah, tot greu e, cel mai bine tot cu mine i-ar fi... daca nu am si eu o renta viagera :D
Kiss!

Raluca esti culmea si tu, de parca nu ai auzit toate absurditatile pamantului pana acum, te mai miri si tu :D
Imi amintesc cand eram de 10-12 ani si veneam acasa extenuata de la antrenamentele de schi si primul lucru pe care il faceam era sa mananc cateva lingurite de zahar :D
Kiss you too!

Oana spunea...

Pot sa te intreb la ce gradinita merge? si noi suntem in cautare:)

Monis spunea...

Oana gradinita este asta; imi tot caut starea zilele astea sa scriu si ce-mi place si ce nu, dar inca nu am reusit. Mult succes!

Oana spunea...

multumesc, multumesc, de 2 ori:)
e cam iesita din aria noastra de cautari
bafta si voua!

Oana spunea...

ca zona vreau sa zic:)

Monis spunea...

In ce zona cautati?

Oana spunea...

zona e extinsa, ne intindem pe 2 sectoare (cat e drumul spre serviciu, bine el e pe 3 sectoare chiar, dar nu vrem sa exageram :) ) insa am gasit o gradi in sectorul 2 si deocamdata pare sa fie ok, n-am inceput inca, vedem dupa
bafta si voua in continuare!

Trimiteți un comentariu