Pages

problema

Se pare ca stresul meu legat de ce va (mai) face Santiago la scoala, daca invata acum sa citeasca, este absolut deplasat. Am realizat asta azi, cand o colega mi-a trimis o problema de matematica a fetitei ei:

Intr-o scadere, suma dintre descazut, scazator si rest este cu 4 mai mare decat cel mai mic numar natural mai mare decat 75.
Cat este descazutul?
:-&

(clasa a-II-a)


Numai mie mi se pare aiuritoare??
Recunosc ca am ajuns destul de paralela cu matematica, desi in scoala mi-a placut mult de tot, dar totusi parca la 8 ani altfel sunau exercitiile....:(
 

btemplates

5 comments:

Raluca spunea...

d+s+r=80. Si de aici cum aflam care e d???

Eu am facut facultate de mate-info, sper ca nu ma fac de kko rau de tot :)))))).

Ca la noi la nimenea, abstractizare pana la moarte. Nimic practic. Eram in scoala cand a venit prima data concursul Kangaroo sau cum s-o numi in franceza :D, un concurs de matematica. Ei, romanii nostri au fost pe spate, pentru ca nu stiau cum sa transpuna turnul printesei in calcule cu litere cum am invatat noi, si teorii...

Am fost primul bac la care au incercat cei de la minister sa dea probleme de info cu iz practic, nu abstractizari de genul algoritmul backtracking. Desi noi abstract invatasem, nu prea era corect. Sa vezi inainte de bac toti profesorii de info explicand: daca iti vine problema cu iepurii care se tot inmultesc, si puii lor fac nu stiu cati pui la randul lor, sa stii ca acolo aplici algoritmul Sirul lui Fibonacci :))).

Dar lasa, sa fim noi destepti :|... Cu fiecare generatie, si mai "destepti". Profa noastra de mate, desi avea vreo 30 de ani, ne-a spus ca ceea ce facem noi in liceu ea facea la facultate. Manualul de clasa a 10-a de algebra speciala a fost baza lucrarii de doctorat a unei prietene de-a ei din Franta. Am mers o data acolo la un schimb de licee. Noi toti niste olimpici nedescurcareti. Aia la chimie faceau experimente, noi tot liceul (liceu real!) nu am vazut cum arata nici o substanta, am invatat tabelul pe de rost si am facut "probleme". La biologie studiau la microscop frunzele uscate. La mate, in liceu, invatau inegalitatile:
"a<b inseamna ca a reprezinta un numar, care e mai mic decat numarul reprezentat de litera b". Toata ora le-a dat exemple. La final, mare revelatie mare, daca a<b, atunci si a+c<b+c, daca c e nr. natural. Tema: sa dea exemple.

Mai, si pun pariu ca la facultate sunt genii, i-am vazut pe la conferinte, ajung sa se specializeze intr-o directie, cea pe care si-o doresc, si acolo isi dau frau liber creativitatii si imaginatiei. Nu copiaza, nu invata pe de rost. Eu in primul an de facultate zambeam amar, pentru ca la facultatea de mate-info nu intalnisem nici o cifra. Aiureli de cursuri, demonstratii de ore intregi cum ca intre doua numere naturale nu exista alt numar natural. Idiotenii.

irina spunea...

@Raluca: descăzutul= scăzător+rest, deci 2*d=80

oricum, problema e că transformă un exercițiu banal într-o chestie alambicată, când puteau să o formuleze cu totul altfel:
- găsiți cel mai mai număr natural mai mare ca 75
- se știe că d-s=r. în această relație, d=?
- d+s+r= nr. de la primul punct + 4. cât este d?

Raluca spunea...

Uau, multumesc! :)

Liliana Moise spunea...

Am chemat-o pe Andra, ca si-asa e in clasa a II-a si e un bun exercitiu pentru ea. Initial...in stilul ei caracteristic, m-a anuntat victorioasa ca....este imposibil :D
Dar dupa ce-am rugat-o sa se concentreze nitel, i-au luat fix 2 min sa o rezolve.

Monis, eu zic sa nu te stresezi cu astfel de lucruri. Eu ma uitam la nivelul matematicii in Canada sau in Australia si copilasii sunt cu mult mai avansati decat ai nostri. Pai acum la noi se face tabla inmultirii abia din clasa a 3-a, iar adunarile si scaderile peste 1000 nici nu mai stiu cand. Am o prietena care are copilul de-o varsta cu Andra si deja face impartiri unde deimpartitul are 4 cifre, impartitorul are 2 cifre si...exista si rest. Deci nu e chiar putin. Copilul e in Australia si are 8 ani jumate.

Este f adevarat ca la noi pare greoi sistemul...dar daca te uiti pe niste quiz-uri editate pentru alte tari o sa vezi ca sunt cu mult mai avansati ca materie.

Monis spunea...

Mda, problema nu e chiar rocket science, cred ca in momentul in care reincepi sa inveti odata cu copilul, vezi altfel lucrurile. Mie cel mai complicat mi se pare sa-i explici ceva la nivelul lui... am avut discutia asta mereu cu frate-miu (cu 6 ani mai mare ca mine) pe care il mai intrebam una-alta la mate si vesnic imi spunea: nu stiu sa rezolv ca tine....

Trimiteți un comentariu