Pages

A venit vara. Să ne punem cuşmele!

Am fost azi in parc, parcul mic aproape de noi care este asaltat de parinti si bunici cu copii si nepotei (motiv pentru care imi si place... NU). La 7 seara cand m-am intors, netul zicea 27 de grade. Noi am ajuns la 5 jumate in parc, Santiago in tricou cu maneca scurta si pantaloni foarte subtiri de vara. Pe langa noi defilau mamici cu copilasi si mai marisori si mai micuti decat Iulian. Toti foarte bine imbracati. Bine imbracati nu in sensul ca aveau haine de firma :D, ci foarte incotosmanati. Stateau in carucioare si priveau de sub caciuli soarele sclipitor, impinsi de mame foarte responsabile.
Mi-am inghitit gandurile, care in schimb mi-au revenit buluc in momentul in care, pe banca de langa noi, s-a asezat un bunic simpatic, cu o nepotica imbracata reglementar: cu caciulita, cu gluga deasupra si nu mai stiu cate alte hainute, ca nu am mai putut fi atenta pentru ca nu-mi puteam desprinde ochii de pe manusile copilei! Intr-o adevarata zi de plaja!

O tot aud pe asta cu "fiecare face ce vrea cu copilul lui", dar mie nu mi se pare in regula. Adica, pot sa-l bat, pot sa-l abuzez, pot sa-l hranesc cu mici cu mustar la 3 luni si pot sa ma culc seara linistita ca nimeni nu ma judeca, ci imi respecta deciziile???
Ce inseamna pana la urma drepturile copilului? Care sunt limitele?

btemplates

6 comments:

Raluca spunea...

Ce tare ai fost! Super super! Nici nu pot sa mai spun nimic, ca doar mi s-a incrancenat stomacul, nu am rezolvare :))

Pia spunea...

:)) da... majoritatea bunicilor au apucaturi de genul asta. Cred ca logica lor este: "Brrr...Mie imi e frig inseamna ca la copil ii e de 5 ori mai frig".
Copilul chiar daca sufera de caldura se adapteaza cu cele 5 straturi de haine... dar in momentul in care i se da jos un strat se imbolnaveste si mai primeste 2 staturi in plus :)) Deci dupa numarul de straturi de haine poti sa iti dai seama de cate ori a fost bolnav copilul :))
Pe aici sunt oamenii in extrema cealalta. La 15 grade dau jos toate hainele de pe copii... Rezultatul final este cam acelasi: copilul devine o fabrica de muci :))

Dana spunea...

ioi, ce m-ai distrat Monisule! stiu, nu-i de ras, in nici un caz, dar faza cu manusile mi-a adus aminte de bancul cu "mai sa-mi cada berea din mana!"..il stii?

hai, mai si cum Dumnezeu avea manusi in luna mai??!!

felicitari pentru vorbe! ce frumos!!!

marga spunea...

Imi place ce faci, chiar azi am aflat ca ai blog si cand am deschis mess-ul am vazut mesajul, coincidenta?
Revenind si eu am fost ieri judecata de mamicile din fata blocului ca am scos copilul din casa in sandale fara sosete, dar era cald. Nu imi pasa, ma critica una care ieri la 30 grade imbracase copilul de 2 ani ca de toamna tarzie (a se intelege si caciula groasa)

CriD spunea...

Drepturile copilului? Pai, are dreptul "sa fie ascultator", ca doar nu vrem noi, parintii "ce e mai bine pentru ei"? Eu as vrea sa vad o lege, clara, cu obligatiile parintilor. De a fi informati, rezonabili si...echilibrati in autosuficientza asta care duce prea des pe la noi la "Eu te-am facut..., eu te imbrac/diversific/tratez, etc Aa, si un ghid de aplicare a legii respective, cu exemple clare: la 27 de grade la umbra copilul va purta tricou si pantaloni subtiri de bumbac. Punct.

Monis spunea...

@Raluca
Nu exista rezolvare, de aia scriem pe bloguri :D.

@Cristina
Culmea e ca in acelasi parc am intalnit si o bunica ce mi s-a plans ca a trimis-o fiica-sa cu nepotica in parc incotosmanata excesiv si care mi-a zis ca ea nu se baga, o lasa sa greseasca de una singura. Nici asta nu stiu daca e o rezolvare, in ideea scrisa de tine, cu copilul care, pana sa se prinda parintii ca e gresit, se adapteaza....
La voi cate grade sunt acuma si cate se fac vara?

@Dana
Cred ca stiu bancu' ;)
Posibil sa fi fost manusi care sa "protejeze" mainile pentru a nu fi supte (ca poate se topesc :D), cu care eu oricum nu sunt de acord, dar ma intreb, la vara... cum va fi la vara cu acele manusi?

@Marga
In ziua aia tu ziceai ca sunt 31 de grade, de aia ti-am si trimis link la indignarea mea :)

@Dogarei
Mi se pare esential sa fie in clar in capul oricui dreptul copilului de a fi ingrijit responsabil.
Cred ca e timpul sa trecem peste marasmele vremurilor in care am crescut noi... brrrr, mi-ai amintit de aia cu "eu te-am facut, eu te omor"... :(

Trimiteți un comentariu