Pages

fum pe nas

Cand am inscris copilul la gradinita, am precizat in scris sa nu i se dea absolut nici un medicament fara acordul meu. Mai intai si mai intai, un telefon cu care sa ma anunte ce are si ce planuri au. Asta in rutina de zi cu zi, nu ma refer la urgente (la care oricum suni salvarea). Acum o luna au angajat o asistenta care s-a apucat sa faca fise copiilor. Saptamana trecuta, cand i-a facut fisa si lui Iulian, i-am spus si ei acelasi lucru, ca Iulian nu ia nici un medicamen fara acordul meu. A marait ea ceva, dar nu am stat la discutii (aparent mare greseala), si pana la urma a parut a intelege ce vorbesc.
Azi dimineata Iulian avea putina febra, dar i-am dat antitermic si l-am dus la gradinita, spunandu-i educatoarei - care intotdeauna m-a sunat sa ma intrebe cand i se parea orice deosebit la copil - (cu asistenta evit sa vorbesc daca nu e cazul ca este genul enervant de persoana care isi da cu parerea asupra unor aspecte care nu o privesc - de ex a tot tinut sa-mi spuna ca Iulian nu mananca singur, de parca asta ar fi fost treaba ei...), ca daca i se pare orice ciudat cu copilul, sa ma sune. Stiam ca nu are ce sa fie, ca deja face viroze de o vreme si stiu cum decurg lucrurile.
O sun la pranz sa o intreb cum a fost si-mi zice ca l-a luat asistenta sa-i ia temperatura, si cand s-a intors cu el, i-a spus ca i-a dat si "niste" nurofen x(. Educatoarea a luat-o la intrebari, ca de ce i-a dat copilului medicament fara sa intrebe etc si asistenta s-a ratoit ca ea are experienta de nu stiu cati ani cu copiii si stie foarte bine ce face, "mai bine decat o mama" x(x(x(x(x(x(. Ba mai mult, s-a dus la directoarea gradinitei sa se planga de educatoare ca a luat-o la rost.

Mare noroc ca nu eram acolo sa aflu asa ceva, ca felul in care reactionez cand ma enervez nu ma ajuta sa comunic prea bine... si cine stie ce as fi ajuns sa spun.... Asa am timp pana maine dimineata sa ma calmez sa ma duc sa transez problema.

La telefon, m-a luat directoarea (pe care eu o inteleg ca e la mijloc, si vrea sa ia si apararea angajatilor, dar totusi!.....) sa-mi explice ca la copii febra creste foarte repede etc etc si ca de aia au asistenta, ca sa nu fie si asta treaba educatoarei. De parca despre asta ar fi fost vorba si nu despre faptul ca le-am incredintat copilul cu o cerinta foarte simpla si extrem de clara: FARA MEDICAMENTE!

Am ajuns mega super acrita de absolut toata lumea din jur care stie mai bine decat orice mama cum trebuie crescut un copil, de toti cei din jur care iti apostrofeaza copilul ca "e mare si ce cauta in brate", ca "e mare de ce plange", ca nu trebuie sa mearga prin balti, ca trebuie sa spuna sarumana si multumesc oricui, doar pentru ca el e copil si restul oameni "mari", desi el poate nici nu a invatat sa vorbeasca si desi unii din cei din jur nu merita nici macar o privire, d'apoi sarumana, de toti cei care, mai mult decat cele enumerate, se adreseaza direct copilului, apostofandu-l, ca si cum tu nici nu ai fi de fata, care, iata, ii dau medicamente pentru ca stiu ei mai bine cum se face treaba, care in principiu stiu si fac totul mai bine decat tine.
Draga lume care imi tot invadezi spatiul si viata, fuck off!!!!!

btemplates

28 comments:

marga spunea...

Pe ceva asemanator ne-am luat si noi cu directoarea, nu medicamente ci ceea ce trebuie sa insemne mic dejun si amenajarea unui spatiu de joaca, sunt hotarata ca din toamna sa-l mut la alta gradi, imi este greu insa cu despartirea de educatoare care a facut si face foarte multe ptr. Vlad si pe care Vlad o adora, insa nu am de gand sa finantez nesimtirea, nu pe spatele copilului meu.

Raluca spunea...

Doamne fereste! Dar daca ar fi fost alergic la nurofen? Dar daca tu ca mama stii ca reactioneaza mai bine la paracetamol? Dar daca tu deja i-ai fi dat dimineata o doza de nurofen sau paracetamol si nu ar fi trecut timpul recomandat intre doua doze?????? Uite, la paracetamol daca se da mai repede de 6 ore sunt cazuri prin SUA de decese ale copiilor. Cat poate fi de idioata sa faca dupa cum vrea ea fara sa intrebe mama? Cat poate dura sa dea un telefon? Directoarea nu are deloc deloc dreptate sa o apere in cazul asta! Incredibil! Nici nu m-as fi gandit ca asa ceva trebuie sa le spun la gradinita!!!!!

remus spunea...

eu i-as da, la schimb, niste medicamente asistentei. eventual ceva supozitoare.

Unknown spunea...

Mi se ridica tensiunea!...
1.2.3... gata ,imi revin
Deci: platesti o caruta de bani si primesti asa ceva in schimb?!?!?
In ce tara traim...!?!?

Iglitza spunea...

ce e cu lumea asta pusa pe dat sfaturi si bagat, nu nasul, ci bocancii in oala altuia? nu cred ca exisa situatie in care sa primesti mai multe sfaturi si pareri nesolicitate, daca nu cumva critici nesimtite, ca atunci cand devii parinte. moment in care parca toata lumea o ia razna si considera ca habar nu ai ce faci si ai nevoie de indrumarea lor, a tuturor.
eu m-am saturat sa explic fiecarei rude curioase in parte de ce copilul meu inca nu face la olita, avand sub doi ani. asta dupa ce am mai trecut prin alte reprize de explicat altele gen: nu, nu voi da copilului solide la 2 luni jumate, doar pentru ca asa scrie in editia din anii '70 "mama si copilul"
pacat ca nu e timp sau energie, dar intr-o lume ideala, cand cineva incalca doleantele, mai ales scrise, ale unui parinte, ar trebui sa plateasca cumva. chit ca are pregatire medicala si 'stie mai bine decat o mama'

Monis spunea...

Va multumesc pentru suport, nu pot raspunde punctual pentru ca inca fumeg. Am cerut ajutorul coautorului, sa mergem impreuna maine la gradinita sa discutam ce s-a intamplat astazi. Revin cand ma calmez. Multumesc!

magda spunea...

OK: cum poate sa stie asistenta mai bine decat mama ce ii trebuie copilului ?! De exemplu, Rares nu are voie sa ia "niste" Nurofen pentru ca are tratament cardiologic cu digoxina.

De asemenea, am constatat ca si pe mine ma irita cei care apostrofeaza direct copilul; in cazul nostru tema favorita este suzeta.

Lumi M spunea...

Chiar daca par necioplita, sunt de parere ca nu are rost sa-ti pastrezi calmul cu asistenta-stie-tot! Mi-a greata de astfel de persoane,si sunt satula sa le vad misunand in jurul meu!

Cat despre cei care apostrofeaza copilul, abia astept sa ma fac bine si sa ies cu fata la plimbari....parca am asa un chef de cearta!!!

Andrea Isfan spunea...

Trist! Tara asta e plina de autosuficienti, mai ales in domeniul medical. Si partea cea mai proasta e ca isi dau cu parerea/actioneaza in domenii in care nu au nici o pregatire, iar lumea o ia de buna :(

g.cojocaru spunea...

muream cu ei de gat! Foarte urat din partea unei gradinite private!

Feli Popescu spunea...

Asistenta aia face abuz de putere de-a dreptul, ce nenorocita!!
Aici la Germanika eu le-am zis din prima ca nu e vaccinat si ca asa o sa ramana, una m-a intrebat "nici impotriva tetanosului?" (;-))), eu i-am zis ca daca se raneste sa-i dea acolo cu dezinfectant si gata... la care ea "Vaai, nu avem voie sa dam nici un fel de medicamente, ca daca reactioneaza copilu' alergic la dezinfectant?" - aha, i-am taiat-o eu, ne temem de alergii la dezinfectant dar nu ezitam sa le injectam la bebelusi virusi combinati cu proteine straine crescute pe rinichi de maimuta, cu aldehida formica, mercur si hidroxid de aluminiu si cate si mai cate??
Aaaaah, mor pe chestia aia "ea stie ce face mai bine decat o mama"!!!! Eu dupa ce am avut experienta descrisa pe blogul meu (http://piersicuta.blogspot.de/2012/02/copilul-bolnav-si-doctorul-modern-ca.html) m-am dus cu David si la doctorita mea de casa, care l-a controlat, mi-a zis ca am procedat f. bine si ca cei mai multi doctori reactioneaza dintr-un ego prea mare, uitand ca ORICE MAMA ESTE IN PROPORTIE DE CEL PUTIN 50% MEDICUL IDEAL AL PROPRIULUI COPIL!!!
Hai, acum da-mi voie si o critica: nu mai da antitermic la temperaturi sub 39, ok? Febra este arma prin care corpul se apara de "invadatori" (de oricare specie), iar daca ii iei organismului copilului posibillitatea de a lupta cu germenii, boala se duce mai adanc in corp si face ravagii!

Ralu' spunea...

Vai, e inadmisibil asa ceva! Nu poti sa te plangi cumva oficial? Brrr

Monis spunea...

Mda, nu am dus azi copilul la gradinita, l-am lasat sa-si revina din viroza si pe noi din nervi. Ramane sa ne conversam luni cu doamnele.

Monis spunea...

Marga cum adica amenajarea unui spatiu de joaca? Credeam ca la gradinite de astea motate ca a voastra nu aveti probleme de genul asta....
Nici eu nu vreau sa renunt la educatoare din cauza unei asistente duse cu capul. Sper sa nu ajung chiar acolo.

Monis spunea...

Raluca imi pare rau, dar asta este o cerinta ce trebuie formulata foarte clar cand duci copilul la gradinita. Ce si celelalte cerinte de fapt. Si iata ca nici asa nu e destul. Oamenii ca noi, care nu dau medicamente copiilor straini, care iau la vorba / admonestat copii pe strada ignorandu-le parintii etc, sunt foarte putini din pacate.
Nici nu vreau sa enumar cate chestii ar putea fi intrebata asistenta-cea-foarte-pregatita, pentru ca intrebarea este una singura: esti in stare sa respecti dorinta parintelui sau nu?
Lucru pe care am de gand sa-l aflu luni.

Monis spunea...

@ Remus - eventual fara s-o intreb. O prind, ii casc gura si torn in ea >:)

Monis spunea...

Ionela ce sa zic?....
Raspuns 1: da
Raspuns 2: intr-una nasola rau, din cauza celor care o populeaza

Monis spunea...

@ Iglita - dupa episodul in care o doamna ce ducea in lesa un preadistins pechinez s-a luat de copilul meu ce mergea pe trotuar prin baltoace, cu un ton "din acela", spunandu-i: "pana si cainele meu stie sa ocoleasca baltile!", eu am ajuns sa ma intreb in cate secunde as fi categorisita ca fiind nebuna daca as merge singura pe strada si as incepe sa ma iau de pensionari cu diverse intrebari, cel putin la fel de cretine. De ce invers considera toata lumea ca e in regula?!?!? Ca innebunesc si nu inteleg!
Despre rude nu ma pronunt ca asta e un subiect si mai greu. Ca pe un strain il pui la punct si pleci, cu neamurile e mult mai complicat.
Ai dreptate cu consecintele pe care trebuie sa le suporte fiecare. Si cu lipsa de timp / energie, iar ai dreptate. Eu ma concentrez acum sa-mi recapat increderea in gradinita si in cei care se presupune ca-mi ocrotesc copilul... Restul... vom vedea.

Monis spunea...

Magda nici nu vreau sa ma gandesc la cazuri de astea cum este cel al lui Rares, la ce nenorocire se poate ajunge. Cum ii ziceam si Ralucai mai sus, sunt foarte multe intrebari de pus, dar nu e in regula asa. Ca nu trebuie sa justifici nimanui ce-ti doresti pentu copilul tau. Ca poate pe Rares nu l-ar mai hrani cu medicamente ca stie ca are o afectiune cardiaca. Dar corect este sa nu-i dea nimic pentru ca tu, mama lui, ai cerut asta in mod special.
In regula este ca cei cu care ai semnat un contract sa respecte cerinta ta. Punct!

Monis spunea...

Lumi trebuie sa-mi pastrez calmul. O sa-i smulg capul imaginar de cate ori este nevoie sa ma calmez :D.
Din pacate sunt foarte multe astfel de personaje peste tot in jurul nostru. Suntem o natie necivilizata si necivilizabila :(.

Monis spunea...

Andreea asa este. In domeniul medical si in invatamant (si nu ma refer la cazul meu cu asistenta, ci la ce se intampla in scolile din Ro).

Monis spunea...

Gabi crede-ma ca si eu muream cu aia de gat daca se intampla sa fiu acolo. Cred ca a fost noroc ca eram la serviciu! Mai ales ca sunt sigura ca a facut-o intentionat pentru ca i-am atras atentia sa nu-i dea nici un medicament. Banuiesc ca si-a frecat manutzele de satisfactie cand a vazut copilul cu febra si a zis: lasa ca-i arat eu lu' ma-sa care pe care! x(x(x(x(
Hai ca iar ma enervez rau, abia imi trecuse putin :).

Monis spunea...

Feli cat de frumos ti-a ridicat-o aia la fileu cu alergia la dezinfectant :D.
Despre febra stiu, am tot citit, am incercat sa inteleg mecanismele. Si de obicei o intind foarte mult pana sa-i dau medicament, mai ales daca vad ca el se simte relativ bine, tocmai ca sa aiba timp febra sa coaca virusul cel rau. Dar ieri dimineata i-am dat intentionat, ca sa nu i se ridice temperatura cat e la gradinita si sa aiba aia de acolo motiv sa-i administreze cine stie ce. Si uite ce patesc!!!

Monis spunea...

Ralu' nu stiu inca, nu am ajuns cu gandul pana acolo. Cercetez :-*.

Dana spunea...

Mamicule eu vin sa-ti dau o imbratisare, sa-ti urez ani frumosi si impliniti si sa-ti spun ca tu+fiul aratati grozav. Iarta-ma ca sunt asa intarziata....

Buuun [frecand manutzele], acum ma bag si in fum. Da-mi si mie palosul cela sa-i dau in cap netrebnicei...pfuai!
Mai, frumos ar fi fost din partea ei, a asistentei, sa te sune, sa te instiinteze ca are febra copilul, eventual ca-l simte molesit si ca i-ar da ceva antitermic. Apropo, cum poate ea sa iti dovedeasca temperatura crescuta? Avand in vedere prima discutie cu ea, ai putea crede ca a facut-o intentionat, ca sa te infrunte, nu?

Iar oamenii de pe strada care iau la zor copilul ce nici nu stie bine vorbi, de fata cu parintele lui...mi se par atat de caraghiosi! Eu le spun "Ana nu poate explica acest lucru, puteti sa va dati seama de ce, nu-i asa? De ce nu ma intrebati pe mine?"
Cu rudele...care fac treaba asta...hmmm, greu. Trebuie sa imi fac niste mantre ca sa depasesc momentele. Mai, dar abia astept sa o invat sa raspunda obraznic. Muhaha!

Monis spunea...

Dana multumesc de urari. Si ca ti-ai facut timp din putinul tau timp sa-mi scrii :* .
Despre asistenta... daca as ajunge in vreun stadiu atat de avansat de discutie, evident ca nu ar avea cum sa demonstreze nimic despre febra, ca educatoarea nu era de fata - daca era sigur n-o lasa sa-i dea nimic, ca educatoarea a inteles foarte bine dorinta mea. Dar nu vreau sa ajung la asa discutii cu astfel de personaje, exclus!
Va pup cu drag!

O femeie spunea...

Cum ati rezolvat situatia?

eu as face direct reclamatie. Fara discutii, fara vorbe de 2 lei, ci scris scurt: asistenta nu respecta fisa copilului.
Nu intrat in amanunte, ci cerut directoarei sa ia pozitie pt nerespectarea fisei copilui - eu visez numai concedieri la faza asta :D

Nu e treaba lor sa le explici de ce nu esti de acord cu un medicament/aliment/vaccin. Problemele voastre(fizice,medicale, psihice) nu sunt publice, sunt personale. Copilul are o fisa cu regulamentul propriu, cat a fost acceptata de la inceput, sa nu se incalce. Cat timp fisa nu contravine regulamentului gradinitei, si a fost acceptat asa la inscriere... situatia de acum este clara.

I-as da una daca deschide gura asistenta.

Dupa 1 an plecata din Romania, ca un mare defect al romanilor este ca pierd timpul in vorbe lungi, disecat subiectul si ca de ce, ca de ce nu, uitand sa respecte parerea celuilalt si dreptul lui la opinie, uitand ca celalalt stie pe ale lui, si tendinta multora de al convinge pe alalalt ca stiu eu mai bine, si de al indoctrina cu orice pret (reminescenta comunista ii zic...).
In cazul vostru, problema e simpla: tu ai cerut ceva, mentionat in scris in fisa, asistenta stia despre acel ceva, si nu a respectat. PAC. HAC. Sange :D

Monis spunea...

Arakelian, am scris in postarea de ieri. Asa am si facut, fara discutii lungi si inutile, desi asistenta intr-adevar merita vreo doua peste peste gura. Dar am evitat sa ma adresez ei direct. Niste sange ar fi mers, si ar fi si curs daca ma duceam in ziua aia la gradinita sau in urmatoarea. Lucrurile au mers insa pe o cale de ele stiuta :D.
Cu vorbele lungi asa este, (la birou vad cel mai des asta) se discuta acelasi si acelasi lucru, apare cineva care iti explica un lucru simplu in treizeci de moduri, de parca ai fi idiot, iar cand e vorba de a face ceva... pauza.
Multumesc de vizita :).

Trimiteți un comentariu